Strony

niedziela, 6 września 2015

BABECZKI CZEKOLADOWE Z OWOCAMI


Miałyśmy plany na dzisiejszy dzień. Patka cieszyła się, że będą koniki i dzieci.Ale jak to z pogodą bywa pokrzyżowała nam wszystko. Za oknem wietrznie i mokro. Co prawda słońce się pojawia choć w znikomych ilościach. Dlatego postanowiłam, że zamiast narażać się kiepską aurę za oknem osłodzimy sobie tę niedzielę,

Składniki potrzebne do babeczek


*150 g margaryny KASIA
*150 g czekolady (dowolnej)
*300 g mąki...
*2 łyżeczki proszku do pieczenia
*1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
*2 łyżki kakao
*1 szklanka (190 g) cukru
*1 łyżka cukru wanilinowego lub 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
*2 jajka
*170 ml mleka


Przygotowanie

Piekarnik nagrzałam do 180 stopni C (bez termo obiegu).Masło roztopiłam i ostudziłam. Czekoladę pokroiłam na kawałeczki. Mąkę przesiałam do miski razem z proszkiem do pieczenia, sodą, kakao dwu krotnie w celu dokładnego wymieszania składników. Dodałam cukier, cukier wanilinowy, wymieszałam i odstawiłam. Jajka zmiksowałam w drugiej misce razem z mlekiem i ekstraktem z wanilii (jeśli nie używaliśmy cukru wanilinowego).Teraz wszystkie składniki delikatnie połączyłam za pomocą łyżki: do sypkich, przesianych składników dodałam masę jajeczną i kilkakrotnie delikatnie wymieszałam łyżką, dodałam roztopione masło a za chwilę posiekaną czekoladę. Mieszałam krótko (3 - 4 ruchy łyżką), ciasto ma być lekko grudkowate, ale surowa mąka nie powinna być widoczna. Do tak przygotowanego ciasta dodałam pokrojone owoce(truskawki i banan).Masę wyłożyłam do formy silikonowej ,wstawiłam do piekarnika. Piekłam około 22 minuty, do czasu aż muffiny urosną, a na wierzchu utworzy się skorupka a wetknięty patyczek będzie suchy.



SMACZNEGO !!!

2 komentarze:

  1. Takie babeczki znikają od razu po wyjęciu z pieca, prawda? ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, znikają z prędkością światła ;)

      Usuń