Strony

piątek, 23 października 2015

DZIECIĘCA KRAINA


Ten post powstał z potrzeby wielu osób.
Pytacie czy moja dwu latka zainteresowana jest bajkami i piosenkami dla dzieci.
A jeśli tak to jakie to bajki? Jeżeli muzyka, czego słucha? I czym się kieruję w tych wyborach?

Postanowiłam więc podzielić się z Wami tym co lubi moja córa w obu tych tematach.

Jeżeli chodzi o bajki zwracam uwagę na to by nie było w nich przemocy ani słów, których Patka znać nie powinna. Ale też zależy mi aby bajki coś jej od siebie dawały. I żeby były zgodne z jej zainteresowaniami.
I tak

1.Stacyjkowo.
Bajka o pociągach i o ich przygodach. Patka na tyle bardzo lubi pociągi, że miałyśmy już kilka odwiedzin prawdziwego stacyjkowa czyli dworca pkp. I za każdym razem Patrycja jest pod ogromnym wrażeniem. A jeszcze większą frajdą jest dla niej przejażdżka pociągiem.

2.Tomek i przyjaciele.
Też bajka pociągowa. Każdy pociąg ma swoje imię. Wszystkie wagoniki się ze sobą przyjaźnią i pomagają sobie w różnych trudnych sytuacjach.

3.Dinopociąg.
Bajka o dinozaurach, które podróżują pociągiem w poszukiwaniu nowych przygód. Dzięki którym poznają przyrodę a także gatunki zwierząt, które do tąd były im nie znane.

4. Kot Prot.
Bajka o przygodach kota, który w raz z dwójką przyjaciół, przedszkolakami podróżuje swoim samolotem(Kotoprotomobil)poznając świat w zadłuż i w szerz. Samoloty to kolejna miłość Patrycji. I tym razem nie obyło się bez wizyty na lotnisku, żeby podziwiać prawdziwe samoloty.

5.Ciekawski Gerge.
Bajka o  małpce, której właścicielem jest pracownik muzeum. Razem też podróżują po różnych zakamarkach świata ponawiając ich tajemnice.

Patka wszystkie te bajki ogląda jak zaczarowana. Odnoszę wrażenie jak bym nie miała dziecka w domu. Fajne jest też to, że Patrycja opowiada mi później co się działo w bajce, którą właśnie obejrzała. A ja dodaję tam swoje 3 grosze. I co najważniejsze wszystkie te bajki zgodne są z jej teraźniejszymi zainteresowaniami.

A teraz muzyka.

To jest temat bardzo długi. Moje dziecko bardzo ale to bardzo lubi tańczyć i to niezależnie od muzyki. Teraz po woli dochodzi do tego śpiewanie. Normalnie czad, wierzcie mi. Zresztą pewnie większość z Was, a może nawet wszyscy znacie to z własnego doświadczenia.

Ale ...ponieważ ja też jestem muzykolubna wszystkiego w zasadzie. Co prawda jednego słucham rzadziej innego częściej, ale jednak...

Jak już słuchamy i bawimy się przy muzyce to tylko przy dziecięcych szlagierach :)

1.Fasolki.
Moje dzieciństwo. Nieśmiertelne. I piosenki takie jak: Bursztynek. Fantazja, którą Patusia ostatnio podśpiewywała po cichu podczas naszych weekendowych zabaw. Myję zęby, Patka na tyle ją już zna, że cały czas podczas słuchania pokazuje mi jak ona myje swoje ząbki. A jak piosenka się kończy słyszę MAMA JEŚCIE. I wiele innych miłych dla ucha piosenek.

2.Akademia Pana Kleksa.
Ma już kilka swoich ulubionych piosenek jak np Kaczka dziwaczka. Gdzie po pierwszych dźwiękach wie, że to właśnie ta piosenka. Łapie wtedy się paluszkami za nos i mówi MAMA KAKA. Bardzo też lubi Kleksografię, gdy słyszy nutki początkowe tej piosenki zaraz słyszę MAMA DZIK. 

3.Natalka Kukulska.
Nawet mi z przyjemnością się słucha tych piosenek. Piosenki o królewnach, pieskach lalach. Jaka najbardziej na czasie dla 2 latki i nie tylko. Myślę, że starsze dzieci też chętnie posłuchają ze swoimi mamami.

4.Mały książę i Laleczka z saskiej porcelany.
Również jest w naszym zestawieniu. Przyznam, że bardzo lubię je obie. Zawsze jak słuchać początkowe nutki owych piosenek Patrycja biegnie na środek pokoju i mówi MAMA CHOĆ TU. Wyjścia nie ma ...tańczyć trzeba ;)

5.Piosenki Mini Mini.
Gdy są Kaczuszki, to chyba wszyscy wiecie co się dzieje. Obie tańczymy jak w piosence. A ponieważ Patrycja robi to ze znanym sobie wdziękiem bawimy się przy tym rewelacyjnie.
Jedzie pociąg z daleka. Przyznam, że po takiej przejażdżce pociągiem jestem wykończona i rozbawiona jednocześnie. A Patusia uchachana od ucha do ucha.

6.Kołysanki-utulanki.
W wykonaniu G. Turnaua i M. Umer. Są tu kołysanki, które znały już nasze mamy jak i zupełnie nowe. Patka się bardzo wycisza przy ich słuchaniu. Przed spaniem rewelacja.
Jak Patrycja była jeszcze w moim brzuchu często słuchałam i śpiewałam jeszcze częściej KOŁYSANKĘ DLA OKRUSZKA. Nadal słucha się nam jej z wielką przyjemnością.

Są też jeszcze inne bajki i piosenki, które Patrycja lubi, ale te wymienione są najczęściej oglądane i słuchane.

Mam nadzieję, że Wam choć trochę pomogłam.

Jeśli macie swoje ulubione bajki czy też piosenki, chętnie się z nimi zapoznamy obie.
LUBIMY NOWOŚCI !!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz